دلایل خرید کاغذ دیواری
نوشته شده توسط : محمد

دلایل خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها پوشش های تزئینی برای دیوارهای ساختمانهای مسکونی ، تجاری و اداری هستند. کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین انواع دیوار پوش برای ایجاد طراحی داخلی است. نصب آسان و همچنین قیمت مناسب در کنار زیبایی دلیل اصلی استفاده از تصاویر برای چند سال است. فیلم ها معمولاً در رول های 53 ، 70 ، 100 و 106 سانتی متر و طول 10 متر تولید و فروخته می شوند. در بازار ایران گل هایی با قطر 53 سانتی متر بیشترین فروش را دارند. دیوار با چسب مخصوص (Wallpaper Paste) ساخته شده از متیل سلولز مایع یا اصلاح شده به دیوار چسبانده می شود. یکی از مهمترین ویژگی های کاغذ دیواری نفوذ آهسته به کاغذ دیواری است که به نصب کننده زمان کافی می دهد تا با جابجایی دیوار روی دیوار ، یک نصب شفاف و متقارن انجام دهد. طراحی گرافیک به دسته های عمده تقسیم می شود:
1- نقاشی رنگ آمیزی شده: یک تابلو نقاشی شده واقعاً یک اثر هنری است زیرا نقاشی به شکل خاص روی کاغذ خاصی انجام می شود. به طور معمول ، دیوارهای رنگ شده ، مانند ساخت یک نقاشی پتینه ، بیشتر از سایر انواع رنگ دوام می آورند. همچنین از نقاشی گرانتر است. در حال حاضر استفاده از این روش بسیار کم است و در ایران در موارد بسیار نادر از این روش در خانه استفاده می شود. این روش فقط در خانه های سنتی ژاپن یا در پارتیشن ها یا

 صفحه های متحرک استفاده می شود. مجموعه نقاشی های ارزشمند و تاریخی اکنون در موزه V&A در لندن نگهداری می شود.

کاغذ دیواری بافته شده یا آناگلیپتا: آناگلیپتا توسط فردریک والتون در سال 1877 ساخته شده است. الگوی تکراری و همچنین نقش برجسته از مهمترین ویژگی های کاغذ دیواری بافته شده است. در حال حاضر استفاده از انگلستان به دلیل پیشرفت تکنولوژی چاپ و به دلیل هزینه بالای تولید کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
۳- چاپ کیسه های چاپی: امروزه تقریباً همه انواع چاپخانه های جهان با استفاده از تکنیک های مختلف چاپ مانند چاپ دیجیتال ، چاپ ابریشم و چاپ روی ماشین آلات پردازش تولید می شوند. استفاده از چاپ دوار یا غلتکی بزرگترین روش چاپ عکس دیجیتال در جهان است. ایتالیا ، کره جنوبی و چین بزرگترین چاپگرهای جهان هستند. پیش از این سینمای کره جنوبی سهم زیادی در بازار ایران داشت ، اما اکنون سینمای چین و فیلم های ایرانی به دلیل قیمت پایین سهم زیادی از فروش در ایران دارند. از نظر مادی ، نقاشی های دیواری به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند:
1- کاغذهای نبافته (کاغذهای غیر بافته شده): در این نوع تصویر ، پارچه های پشمی بافته نمی شوند و از مخلوطی از الیاف سلولز و الیاف نساجی در دستگاه تولید کاغذ تهیه می شوند. استفاده از اکریلیک تقویت شده و همچنین مواد افزودنی ویژه باعث می شود تا این نوع نقاشی در صورت وجود رطوبت به سطح دیوار بچسبد. این ویژگی به کاغذ دیواری اجازه می دهد تا با جذب رطوبت چسب به سرعت به بالای دیوار بچسبد ، به طوری که تصویرگر کاغذ خشک کننده را نبیند و بتوان آن را چسباند. رول بعدی.البته ویسکوزیته چسب دیواری به حدی است که می تواند به دیواره جاری شود و نصاب وقت کافی دارد تا از نظر شیمیایی طرح کاشی را بسازد. یکی از ویژگی های نانو تصویر ، استفاده مجدد از آن است. به این ترتیب می توان پوشش نانو را از سطح دیوار جدا کرد تا بعد از نصب تعمیر شود و مجدداً با چسب روی دیوار اعمال شود.
2- پارچه بافته شده: در تولید این نوع نرم افزار از وینیل اکریلیک و موادی از پیچ های مایع سبک استفاده شده است. طرح زمینه روی جلد چاپ می شود و اغلب در محیط های مرطوب استفاده می شود. بنابراین ، کاغذ دیواری با بسته بندی بافته شده قابل شستشو نیست و بهتر است در محیط مرطوب استفاده نشود. هزینه کاغذ دیواری بافته ارزان یکی از مهمترین عملکردها است و برای متمایز ساختن این نوع کاغذ دیواری از انواع دیگر ، سبکی آن عامل اصلی است. سقف های روکش پارچه ای اغلب برای دکوراسیون پذیرایی استفاده می شود.
3- کلرید وینیل: در این نوع نرم افزار از وینیل اکریلیک یا پلی وینیل کلراید استفاده می شود که به اختصار PVC نامیده می شود. مهمترین ویژگی دیوارهای وینیل قابلیت شستشو و مقاومت در برابر لکه ها است. همچنین این نوع نرم افزار در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و حتی در دکوراسیون آشپزخانه نیز قابل استفاده است و با شکل ، رنگ و نوع کابینت های آشپزخانه سازگار است. البته باید توجه داشت که هنگام استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی ، باید از روکش مخصوص مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود و لبه های انتهای رول ها باید محکم و با رعایت قوانین خاصی چسبانده شوند. در غیر این صورت ، رطوبت حمام پس از مدتی لبه های انتهای رول را بالا می برد ، که ظاهر ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.
4: قاب عکس وینیل ضخیم: این نوع قاب عکس یکی از با کیفیت ترین و البته گران ترین نوع قاب عکس است. دیوار ضخیم وینیل در برابر رطوبت کاملاً مقاوم است و ویژگی اصلی آن تشخیص وزن کاغذ است. ارزش فیلم های ساخته شده از وینکی سخت بسیار بیشتر از انواع دیگر است و این معیار اصلی برای تشخیص این نوع فیلم است. از این نوع کاغذها می توان برای تزئین در محیط های مرطوب استفاده کرد. البته به دلیل اندازه این نوع نرم افزارها ، باید از یک نصاب حرفه ای استفاده شود ، در غیر این صورت حباب های موجود در هوای گیر کرده در پشت گرافیک از بین نمی روند و ظاهر بسیار ناخوشایند خواهد بود. این مشکل به ویژه در مورد نورپردازی قابل توجه است.
5- کاغذ پشت پارچه ای: در این نوع نقاشی ، الگویی از پارچه پشت پارچه ای با خط سخت وجود دارد. اگر از وینیل ضخیم به جای وینیل پوشیده شده در جلد این نوع نقاشی استفاده شود ، محصول حاصله 100٪ قابل شستشو و غیر ساینده است و حتی در حمام ها و دکوراسیون نیز قابل استفاده است. در استخرهای سرپوشیده و محیط های دیگر با رطوبت ثابت و استفاده گسترده هزینه پارچه دیواری پشتی بالا است و در صورت عدم اصرار کاربر بر استفاده از نرم افزار ، می توان از آن به عنوان جایگزین دیوار استفاده کرد.در برخی موارد استفاده از دیوارپوش به جای پوشش های پشتی از نظر اقتصادی و فنی قابل قبول است. نقاشی های فابریک بک روی کاغذ نانو یکی از بهترین انواع تابلوهای نقاشی جهان است که البته به دلیل گران بودن قیمت ، طرفداران کمتری در ایران دارد.
طراحی و طراحی اتاق نشیمن از نظر مواد را می توان به عنوان کاغذ ، PVC با وینیل ، نانو ، مخمل ، دیوار سه بعدی و پوستر با تصویر مورد نظر طبقه بندی کرد. همچنین از نظر کاغذ دیواری قابل شستشو ، دیوارها را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: دیوار معمولی و کاغذ دیواری متحرک (کاغذ دیواری قابل شستشو). امروزه اغلب از کاغذ دیواری های سنتی کم استفاده می شود و اکثر تصاویر متحرک در برابر آب مقاوم هستند. نوع ضد آب دیوار به این معنی نیست که می توان آن را با آب زیادی شست. در واقع ، تصاویر قابل شستشو در برابر رطوبت نسبت به یک پارچه پاک شده مقاوم تر است ، مگر زمانی که با یک پارچه مرطوب تمیز شود. نقاشی قابل تعویض دارای دو لایه است. لایه اول یا لایه پایینی ، که مسئول چسبندگی به سطح دیوار است ، که تقریباً مشابه فیلم معمولی است ، و لایه دوم یا بالایی که از وینیل ساخته شده است ، ظاهر تصویر است. و قله عرض فیلم با توجه به استانداردهای انجمن جهانی پوشش دیوار (IGI) و با توجه به تکنولوژی کشور سازنده متفاوت است. گلهای اروپایی معمولا 52 سانتی متر عرض دارند. در مورد فیلم آمریکایی ، عرض آن 68.5 سانتی متر است. واضح است که فیلم آمریکایی می تواند طیف وسیع تری از فیلم اروپایی را پوشش دهد. کارتون های چینی بین 60 تا 70 سانتی متر عرض دارند و بیشتر کارتون های بازار ایران مربوط به چین است.
محاسبه تعداد رول: به عنوان مثال عملی ، اگر دیوار 3 متر طول و دیوار 2.5 متر ارتفاع داشته باشد که معمولاً ارتفاع دیوار یک ساختمان ایرانی است ، حدود 4 رول کاغذ و یک سطل چسب برای آن را نصب کنید برای محاسبه تعداد طومارهای خانگی از 4 دستورالعمل زیر استفاده کنید:
1- ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید. در ساختمانهای ایرانی ارتفاع معمولاً حدود 3 متر است. اگر ارتفاع دیوار در سراسر ساختمان حفظ شود ، دیگر نیازی به اندازه گیری نیست. ارتفاع دیوارها ممکن است در برخی مناطق به دلیل سقف اشتباه متفاوت باشد.
2- عرض دیوار را به صورت جداگانه اندازه بگیرید. فراموش نکنید که تورم و تورم را یادداشت کنید.
3- مساحت دیوار را که حاصل ارتفاع دیوار است پیدا کنید و سپس مساحت در و پنجره را بردارید.
4-با توجه به اینکه هر آلبوم عکس توسط یک شرکت خاص و حتی در یک کشور تولید می شود ، ممکن است عرض هر رول متفاوت باشد. بنابراین ، پس از انتخاب مدل ویدئو ، تعداد رول ها بر اساس عرض فایل ویدیویی در آلبوم انتخابی شما محاسبه می شود. همچنین ، از آنجا که عرض صفحات موجود در بازار ایران معمولاً 53 سانتی متر است ، برای محاسبه سریع تعداد رول ها ، ناشران اغلب از موارد زیر استفاده می کنند: 1- برای طراحی عکس با عرض 53 سانتی متر ، اگر ارتفاع دیوار کمتر از 245 سانتی متر است ، عدد رول مورد نیاز برابر با عرض دیوار بر سانتی متر بر 212 است.2- برای نقاشی دیواری با عرض 53 سانتیمتر ، اگر ارتفاع دیوار بیش از 245 سانتیمتر باشد ، تعداد رولهای مورد نیاز برابر با عرض دیوار تقسیم بر 153 سانتیمتر است. توجه داشته باشید که اگر عدد بدست آمده به صورت اعشاری باشد ، پیمایش آویزان مورد نیاز گرد است.
محاسبه مساحت مورد نیاز برای پوشش دیوارها برای کاربر کمی گیج کننده است. همچنین از آنجا که هزینه خرید و نصب نرم افزار به منطقه بستگی دارد ، برآورد تمام هزینه ها کار آسانی نیست. کاغذ دیواری به صورت رول به فروش می رسد و در عرض های مختلف عرضه می شود و بستگی به استانداردهای کشور تولید کننده دارد. شکل و جنس فیلم از نظر اندازه و شکل متفاوت است. همچنین ، به دلیل اینکه دیوارهای خانه مستقیم یا مستقیم نیستند و بیشتر دیوارهای خانه دارای ستون ، برجستگی و بریدگی است و اغلب سقف آن از گچ یا کناف ساخته شده است ، اولین تخمین تعداد رول مورد نیاز برای برش مواد مورد نظر یکسان نیست. این محاسبه اشتباه ممکن است باعث شود بیش از چند تصویر در هنگام نصب چسبانده شود. همچنین ضخامت تصویر ، مواد روکش ، قابلیت نفوذ ناپذیری یا قابلیت شستشو ، کیفیت چاپ و همچنین پوسته بافت برای نصب در برآورد هزینه دیوار کلی بسیار مثر است.
مزایای کاغذ دیواری: 1- با استفاده از جلد خیال انگیز ، می توان رنگ ها و اشکال جذابی را برای دیوارها ایجاد کرد که رنگ آمیزی آنها بسیار گران است و انجام آنها زمان زیادی می برد. همچنین پوشاندن عکس با شکل و رنگ خاص ، به ویژه با یک نوع فیلم برجسته یا برجسته ، به راحتی قابل رنگ آمیزی است. نزدیکترین روش نقاشی به طراحی دیوار ، پتینه است که هم زمان بر است و هم گرانتر از پتینه. 2- نصب نرم افزار دارای حداکثر سرعت است به طوری که یک ساختمان 100 متری را می توان در 2 روز کاملاً خنک کرد. سرعت نصب تم در مقایسه با انواع دیگر زیور آلات تزئینی زیاد است و یکی از بزرگترین مزیت ها است. 3- کاشی های عکس نسبت به سایر دیوارهای تزئینی ارزان تر هستند. خرید و نصب نرم افزار آسان است و قیمت آن در سه جز of مارک تصویر ، هزینه چسب و هزینه نصب خلاصه می شود. 4- روش وینیل به راحتی تمیز و ضد لک می شود. در حقیقت ، بافت را می توان به راحتی با استفاده از مواد شوینده و آب بدون آسیب زیاد تمیز کرد.
معایب عکس: 1- اگر از شکل تکراری کوچک استفاده کنید ، نمای اتاق بیشتر می شود. همچنین استفاده از رنگ با رنگ سیاه باعث می شود سقف کوچکتر به نظر برسد. توصیه می شود از رنگ های روشن تر با ظاهری جداگانه استفاده کنید. 2- در صورت خرید یک تصویر ارزان قیمت ، ممکن است انتظارات شما از طراحی ، رنگ و کیفیت چاپ برآورده نشود. از تجربه ، اگر می خواهید یک تم گران قیمت بخرید ، بهتر است خیالی نخرید. 3- در صورت استفاده از نصاب نرم افزاری غیرحرفه ای و همچنین چسب بی کیفیت و گاهی اوقات تاریخ انقضا به دلیل قیمت پایین ، بعد از مدتی درز بین رول ها را باز می کند. بر خلاف تصور عموم ، ساختن یک درز باز بسیار دشوار است و شما نمی توانید آن را بسازید مگر اینکه نحوه ساختن درز را بدانید.4- در صورتی که ساختمان دیوار به درستی انجام نشود ، بیرون زدگی پس از نصب در زیر دیوار ظاهر شده و باعث ایجاد شکل ناخوشایند می شود. برخلاف تصور عموم ، بهتر است خانه ای را با رنگ روغن رنگ آمیزی کنید. این مشکل بیشتر مستعد کفپوش وینیل است زیرا رطوبت در فضای بین رنگ روغنی و کاشی تجمع می یابد و پس از مدتی دیوار آسیب می بیند و دیوار از دیوار جدا می شود.

منبع: https://khabarroozaneh.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%d8%a7-%db%8c%d8%a7-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d8%b1%db%8c/





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: